جمعه 10 تیر 1401   02:50:54
1399/1/27 چهارشنبه

  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 
1401/2/27 سه‌شنبهامروز ۲۷ اردیبهشت، ایستگاهِ روز ملی ارتباطات؛
روابط عمومی هنرهشتم ارتباط با مخاطب / گذار از روابط عمومی سنتی به الکترونیک
دنیای کنونی، دنیای پیچیده ارتباطات است، دنیایی که با شتابی فزاینده به سمت تکنولوژی و تولید علم پیش می رود و در این میان روابط عمومی ساختاری بسیار با اهمیت و ویترینی برای ایجاد ارتباط با مخاطبان بیرونی است که در کشور ما با ساختاری ترکیبی و در دوران گذار به سر می برد.



 

روابط عمومی به شکل سنتی با انبوهی از مخاطبان روبروست که در مواجه با طبقات مختلف جامعه هدف قرار گرفته است. جامعه ای که در آن شاهد عبور از ساختار سنتی به سمت مدرنیزه شدن هستیم و به طبع روابط عمومی نیز باید در این مقطع به روز و منطبق با نیاز جامعه هدف حرکت کند.
 

به واقع ساختار و هدف روابط عمومی در هر شکلی ایجاد ارتباط با مخاطب است که این ذات و ماهیت این نهاد را تغییر نمی دهد بلکه شکل و مدل ارتباط گیری با مخاطبان درگیر تغییرات بنیادین می شود.
 

در حال حاضر کارگزاران روابط عمومی بدون محدودیت و به صورت ۲۴ ساعته از طریق درگاههای مختلف فضای مجازی و با ایجاد صفحات مرتبط، با رسانه ها و شهروندان در ارتباط هستند و اخبار و اطلاعات را در کمترین زمان ممکن بر روی خروجی و در مقابل دیدگان عموم قرار می گیرد که این امر سبب شده روابط عمومی به شکل جدید بسیار هوشمندانه و دقیق تر در تیررس جامعه هدف قرار می گیرد.
 

تامین محتوای صحیح با بهره مندی از نیروهای تخصصی از جمله موضوعات مهمی است که دراین نهاد باید به دقت مدنظر قرار گیرد چرا که با توجه به سرعت انتقال، صادق بودن با مردم نیز می تواند زمینه اعتمادسازی به سازمان متبوعه را در افکار عمومی ایجاد و نهادینه سازد و در واقع برند سازمانی را ارتقاء بخشد.
 

نیازسنجی، گروه بندی و تفکیک مخاطبین و نیازهای آنان و سپس تعیین ابزارها و کانال های ارتباطی برای هرکدام از این گروه ها و در نهایت تامین محتوا با توجه به کانال های ارتباطی تعریف شده؛ شیوه ای است که می تواند برای روابط عمومی ها در دوران کنونی مفید و کاربردی باشد.
 

از این رو شناخت ذائقه مخاطب بسیار ضروری و نقطه عطف ایجاد دلبستگی چه در درون سازمان و چه در بین شهروندان خواهد بود.
 

با تمام آنچه که گفته شد در حال حاضر نقش کلیدی و سازنده روابط عمومی به درستی تببین نشده و مدیران باید با درک صحیح از اهمیت این بخش به این نکته واقف باشند که روابط عمومی چابک می تواند سازمانی چابک تر مبتنی بر ساختارهای مدرن و آنلاین ایجاد کند تا شهروندان نیز به درک صحیحی از اقدامات و عملکرد سازمان متبوع برسند.
 

در پایان ۲۷ اردیبهشت روز جهانی روابط عمومی را به تمام تلاشگران این عرصه تبریک گفته و امید آن دارم که شاهد اعتلای ساختاری و درک صحیح از اهمیت این شریان حیاتی در تمامی سازمان ها از جمله مدیریت شهری کرج باشیم.
 

سیده آرزو اجاق




 



بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 130721
تعداد بازديد کنندگان سايت: 52342513 تعداد بازديد زيرپورتال: 929415 اين زيرپورتال امروز: 107 سایت در امروز: 2614 اين صفحه امروز: 4
1395/5/27 چهارشنبه
کلیه حقوق این سایت متعلق به شهرداری کرج می باشد.